La programació del Club Wagner té com a objectiu continuar compartint i vivint plegats la nostra afició per l'òpera wagneriana al llarg del curs 2020-2021 a través de conferències, visionats i maratons de diversos títols.

Aquesta temporada podrem gaudir del cicle La Vida de Richard Wagner a càrrec de Manel Bertran així com dels darrers actes del curs passat que malauradament es van haver de posposar. Així, comptarem amb la presència de Benet Casablancas, Josep Vega i Oriol Pérez Treviño, a més dels habituals comentaris de Josep Mallol.

AVÍS IMPORTANT: a causa de la incertesa actual en el panorama cultural per culpa de la pandèmia de la COVID-19, la programació del Club Wagner s'ha organitzat per trimestres. Les dates concretes de cada activitat s'aniran anunciant a través del nostre newsletter i de les xarxes socials a mesura que transcorri el calendari i les puguem anar adaptant a les circumstàncies de cada moment. Agraïm la vostra comprensió.

Totes les activitats del Club Wagner es desenvolpen seguint les mesures i protocols de seguretat pertinents per tal de garantir la salut dels nostres socis i sòcies, a més de contribuir a la contenció del coronavirus. Aquestes mesures són especificades en cada convocatòria d'activitat.

PRIMER TRIMESTRE

Conferència: La vida de Richard Wagner de 1813 a 1849, amb Manel Bertran. - 5 d'octubre.

Projecció: Tannhäuser

Projecció: Parsifal

Conferència: Schopenhauer i la música, amb Martí Marimon Aguadé, filòsof i músic.

Conferència: La vida de Wagner de 1849 a 1859, amb Manel Bertran

Projecció: Rusalka, d'Antonín Dvořák

Projecció: Götterdammerung i assaig de Tannhäuser

Conferència: La vida de Wagner de 1859 a 1871amb Manel Bertran.

SEGON TRIMESTRE

Projecció: Die Walküre

Conferència: Tres mirades sobre Wagner, amb Benet Casablancas, compositor.

Marató: Die Walküre, amb Josep Mallol

Conferència: Richard Wagner com a receptor. Genealogia i influències de la seva obra, amb Oriol Pérez Treviño, musicòleg.

Projecció: Tannhäuser

Conferència: La vida de Wagner de 1871 a 1883, amb Manel Bertran.

TERCER TRIMESTRE

Marató: Siegfried, amb Josep Mallol

Conferència: Lou Andreas Salomé, amb Josep Vega, filòsof.

Aniversari del Club Wagner

Conferència: Wagner i la literatura, ponent a determinar.

Projecció: Making-of del Ring del Metropolitan de Nova York

Marató: Götterdammerung, amb Josep Mallol

Projecció: L'Holandès Errant

Hem establert una mínima quantitat anual de 35 € (socis TRESC, 30 €) amb el propòsit d'atraure i a la vegada fidelitzar el màxim nombre de persones a qui l'obra de Richard Wagner desperta interès i que considera que, a la ciutat de Barcelona, la tradició wagneriana hi ha de tenir una seu.