La programació del Club Wagner té com a objectiu continuar compartint i vivint plegats la nostra afició per l'òpera wagneriana al llarg del curs 2020-2021 a través de conferències, visionats i maratons de diversos títols.

Aquesta temporada podrem gaudir del cicle La Vida de Richard Wagner a càrrec de Manel Bertran així com dels darrers actes del curs passat que malauradament es van haver de posposar. Així, comptarem amb la presència de Benet Casablancas, Josep Vega i Oriol Pérez Treviño, a més dels habituals comentaris de Josep Mallol.

AVÍS IMPORTANT: a causa de la incertesa actual en el panorama cultural per culpa de la pandèmia de la COVID-19, la programació del Club Wagner va interrompre's i els seus responsables s'han vist obligats a replantejar-ne el calendari. Aquest calendari, organitzat per trimestres, presenta les trobades inicialment previstes sense data assignada. Les dates s'aniran anunciant a través del nostre newsletter i de les xarxes socials en la mesura que sigui possible realitzar-les en format telemàtic. Agraïm la vostra comprensió.

Per a qualsevol dubte en relació a la programació del CW, podeu adreçar-vos per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

PRIMER TRIMESTRE

Conferència: La vida de Richard Wagner de 1813 a 1849, amb Manel Bertran. - 5 d'octubre.

Projecció: Tannhäuser

Projecció: Parsifal

Conferència: Schopenhauer i la música, amb Martí Marimon Aguadé, filòsof i músic.

Conferència: La vida de Wagner de 1849 a 1859, amb Manel Bertran

Projecció: Rusalka, d'Antonín Dvořák

Projecció: Götterdammerung i assaig de Tannhäuser

Conferència: La vida de Wagner de 1859 a 1871amb Manel Bertran.

SEGON TRIMESTRE

Projecció: Die Walküre

Conferència: Tres mirades sobre Wagner, amb Benet Casablancas, compositor.

Marató: Die Walküre, amb Josep Mallol

Conferència: Richard Wagner com a receptor. Genealogia i influències de la seva obra, amb Oriol Pérez Treviño, musicòleg.

Projecció: Tannhäuser

Conferència: La vida de Wagner de 1871 a 1883, amb Manel Bertran.

EXPOSICIÓ LOHENGRIN AL MEAM

Entre el 21 de gener i el 5 de març, podem gaudir de l'exposició 'LOHENGRIN' al Museu Europeu d'Art Modern (MEAM) de Barcelona. La mostra ha estat organitzada pel Club Wagner Barcelona i el MEAM amb la col·laboració del Gran Teatre del Liceu.

Es tracta d'una cita excepcional t no només per la qualitat dels artistes i les obres exposades, o la importància que significa per al nostre Club aquest treball conjunt amb institucions tan significatives de la ciutat. També és especial perquè finalment podem veure en directe les obres resultants del Concurs Internacional de Pintura que ha donat origen a aquest projecte, i que us hem anat mostrant darrerament a través de les nostres xarxes socials.

Cal recordar que el jurat del concurs estava format per la mateixa Katharina Wagner, el Dr. Sven Fiedrich, director del Museu Wahnfried de Bayreuth, Lourdes Jiménez, Víctor Garcia Gomar o Christina Scheppelmann entre d'altres.

En un principi, aquesta mostra havia de coincidir amb l'estrena de l'òpera homònima al Liceu, tot podent gaudir dels quadres al Foyer mateix del teatre. Malauradament, aquest concurs i projecte ha patit els endarreriments i cancel·lacions que han assolat el món cultural a causa de la pandèmia de la COVID-19.

Tanmateix, també podem anunciar que l'any que ve 2022 podrem veure aquests mateixos quadres... Al mateix Bayreuth!!

TERCER TRIMESTRE

Marató: Siegfried, amb Josep Mallol

Conferència: Lou Andreas Salomé, amb Josep Vega, filòsof.

Aniversari del Club Wagner

Conferència: Wagner i la literatura, ponent a determinar.

Projecció: Making-of del Ring del Metropolitan de Nova York

Marató: Götterdammerung, amb Josep Mallol

Projecció: L'Holandès Errant

Hem establert una mínima quantitat anual de 35 € (socis TRESC, 30 €) amb el propòsit d'atraure i a la vegada fidelitzar el màxim nombre de persones a qui l'obra de Richard Wagner desperta interès i que considera que, a la ciutat de Barcelona, la tradició wagneriana hi ha de tenir una seu.