caenfrdees
CWLogoV1 negro 500

Programació per a la MARATÓ WAGNER del dissabte dia 16 de juny al Club Wagner

Les portes s'obriran a les 10,30 h i a partir de les 11 h podreu veure:

D'11,00 h a 11,45 h documental sobre la vida de Richard Wagner. Molt interessant

D'11,45 a 13,15 h Visions sobre La Valquíria. Vídeos de diferents produccions, enllaçades sense perdre el fil argumental.

De 13,15 h a 14 h una interessant conferència a càrrec d'un lletrat especialista en penal i un psicòleg forense:
Lletrat, Toni Pascual
Psicòleg, Bernat Tiffon.

“Las disfunciones psicológicas y los asesinatos del mundo y del arte wagneriano”

¿Qué indujo a Fafner a matar a Fasolt? ¿Puede alguien morir de amor como Isolda? ¿Existen similitudes entre La Tetralogía y El Señor de los Anillos de Tolkien? ¿Se puede considerar a Wotan como un parricida?. Las muertes y los asesinatos de Wagner responden, por regla general, a un motivo de venganza o un objetivo concreto. Los dramas wagnerianos están repletos de entresijos que marcan las relaciones sociales de los personajes implicados. Y la influencia que ha presentado el compositor —tanto en la esfera de la dramaturgia como de la composición musical— no ha sido alcanzada por ningún otro autor musical. La singularidad inigualable del compositor es lo que marca el genuino “Sello Wagner”. Mucho se ha hablado de Wagner en relación a sus dramas; pero en esta ocasión, el letrado Toni Pascual y el psicólogo forense Bernat Tiffon nos quieren aproximar ciertos momentos cruciales de la obra wagneriana desde el punto de vista jurídico-legal y psicológico, respectivamente. De este modo, y al objeto de la presente charla-coloquio, los contertulios pretenden ilustrar pasajes célebres del compositor, tales como las denuncias falsas de Ortrud y Friedrich Von Telramund contra Elsa von Brabant, el parricidio de Wotan contra su propio hijo Sigmund y otras más desde la vertiente judicial y psicológica.

previous arrow
next arrow
Slider

Farem una pausa fins a les 16,00 h per anar a un restaurant dels voltants.


De 16,00 h a 17,30 h Projectarem el making-off del controvertit Ring del Teatre Colon de Buenos Aires. Veurem com Katharina Wagner es desempallega de l'encàrrec i com corre-cuita han de fer mans i mànigues per no suspendre el projecte.
Un exemple de com n'és de complicat produir i executar un Ring.

De 17,30 h a 19,00 h farem la cloenda amb el 3r acte del Parsifal que actualment es pot veure a Bayreuth.

Esperem trobar-nos i gaudir del Club Wagner en el dia que ja podem considerar com el punt de partida dels esdeveniments que anirem preparant i anunciant.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok