caenfrdees
CWBCNLogoV1 negro 500

La programació del Club Wagner

La programació del Club Wagner es repren el mes d'octubre per a oferir conferències, visionats i maratons al llarg del curs 2019-2020. Enguany es comptarà amb la participació de figures com Sílvia Pujalte, Xavier Vega, Jaume Radigales, Oriol Pérez Treviño, Hèctor Parra o Benet Casablancas.

El dia 10 d'abril ens trobem amb Elio Ronco, físic i musicòleg, i Martí Marimon, filòsof, músic i crític per debatre el 9è Fòrum Barcelona Clàssica, moderat per Aina Vega. Al llarg de la història de l'art s'ha perseguit un ideal de Bellesa que fins a Kant ha estat àmpliament consensuat. Al segle XIX totes les arts comencen a anar més enllà i explorar nous camins cap a la lletjor. La famosa Bellesa medusea inunda des de Colleridge a Hölderlin i en música, les dissonàncies comencen a ser acceptades i les formes es comencen a desintegrar, fins arribar a un segle XX on el soroll s'apodera de l'aspectre sonor. Per què acceptem un quadre abstracte però en canvi ens molesta certa música conemporània? Farem un recorregut des de Plató fins Lyotard per explicar les sensacions que ens produeix la música bella -i la no tan bella.

El Club Wagner també vol reivindicar la figura de la dona i ho farem aquest proper dilluns dia 11 de març a les 19h amb Mar Medinyà i el dia 1 d'abrilamb Visions sobre personatges femenins wagnerians. 

Mar Medinyà, historiadora de l'art i crítica musical, ens parlarà del paper de la dona en el món wagnerià. Segons comenta la conferenciant, "tota persona que s'hagi acostat mínimament a les òperes wagnerianes sabrà que els personatges femenins hi tenen un paper cabdal, de fet, és difícil pensar en un hit operístic del segle XIX sense "prima donna". En Wagner, com en les obres d'altres autors i compositors contemporanis, les dones tenen una tasca grandiloqüent: la de redimir l'heroi masculí, protagonista indiscutible. Les tres primeres òperes de maduresa del compositor (Holandès, Lohengrin i Tannhäuser) compten amb uns personatges femenins que semblen ésser dibuixats pel mateix imaginari masculí, burgès i europeu del s. XIX; tots ells moren per a redimir l'heroi, per amor, i de maneres ben estranyes. En aquesta xerrada intentarem endinsar-nos en aquests personatges que s'han convertit en ideals irreals i gairebé insans".

Aquesta és la setmana del 6è Fòrum Barcelona Clàssica, amb Joaquim Garrigosa, fins ara director de L’Auditori, i Rubén Gimeno, director titular de l’OSV, per parlar de l’univers de les orquestres. Especialment, la diferència entre la missió de les orquestres públiques i les privades, en quins casos podem emprar el terme “popular” en el repertori i si serveix per captar nou públic, fins a quin punt es pot arriscar (programació conservadora versus programació oberta a la innovació), música i cinema, BSO, en quines condicions? Té sentit musical en la programació d’una orquestra? Quina validesa té l’orquestra simfònica al segle XXI? Ho debatrem amb la moderació d’Aina Vega i Rofes. Al Club Wagner, dimecres 6 de març a les 19h. No hi falteu!

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok