La programació del Club Wagner arranca de nou el mes de gener per a oferir conferències, visionats i maratons. Enguany es comptarà amb la participació de figures com Sílvia Pujalte, Xavier Vega, Jaume Radigales, Oriol Pérez Treviño, Hèctor Parra o Benet Casablancas.

El proper dijous 31 d'octubre, a les 19h, el Club Wagner Barcelona acull la presentació de la primera novel·la de David Puertas, El pianista cec.

El pianista cec és una novel·la de David Puertas, reconegut divulgador musical autor de contes, guions, conferències i obres musicals que aquest cop ha optat per la narrativa de ficció per apropar-nos a la història del primer creuer amb bandera espanyola que va navegar pel Mediterrani als anys 90. La veu del narrador és la del pianista de bord, unjove barceloní que al llarg de les pàgines va aprenent moltes coses, més enllà d’acompanyar boleros o tocar cançons de moda. Una història sobre un pianista, el vaixell Don Juan i la música, però també sobre la misteriosa cantant de l’orquestra del creuer i sobre les vivències dels companys als ports de Marsella, Cartagena o Mallorca que es barregen amb les històries d’un vell mestre de piano que li parlava de Mozart, de Debussy i de Beethoven. El piano del vaixell es converteix en el personatge sobre el que gira una història que a vegades sospitem que podria haver estat la del mateix autor. La publica Pagès Editors, la reconeguda editorial de Lleida.

David Puertas és músic, periodista i escriptor. Ha publicat una dotzena de llibres de divulgació musical sobre clàssica, òpera i edicions dedicades als joves. En el terreny de la ficció, és autor d’una trentena de contes publicats en paper o representats amb música dalt dels escenaris. Col·labora habitualment amb les institucions musicals més rellevants del país i és professor a l’Institut Can Puig de Sant Pere de Ribes.

Hem establert una mínima quantitat anual de 30 € (socis TRESC, 25 €) amb el propòsit d'atraure i a la vegada fidelitzar el màxim nombre de persones a qui l'obra de Richard Wagner desperta interès i que considera que, a la ciutat de Barcelona, la tradició wagneriana hi ha de tenir una seu.