El dimecres 8 de maig a les 19h ens trobem amb Robert Brufau, director artiístic de L'Auditori, i Sílvia Duran, directora de l'ICEC en un debat moderat per Aina Vega en què analitzarem el paper de les institucions (governs, universitats, conservatoris, programadors, escoles instrumentals…) en la formació d’uns gustos musicals i l’establiment d’un cànon musical privilegiat (principalment franco-germànic). El públic ha de ser conscient tant de les manipulacions a les que està sotmès com del poder que té com a consumidor, podent influir, si s’ho proposa, en la programació.
El proper dissabte dia 27 d'abril i el següent, 4 de maig, se celebraran, aproximadament entre les 10h i les 14h i les 16h i les 20h les propoeres maratons sobre la Tetralogia al Club Wagner Barcelona. La versió que podrem veure i escoltar és la de del Metropolitan de Nova York i James Levine, amb Hildegard Behrens, James Morris, Jessye Norman, Crhista Ludwig i Gary Lakes, sota la direcció d'escena d'Otto Schenk.
El dia 10 d'abril ens trobem amb Elio Ronco, físic i musicòleg, i Martí Marimon, filòsof, músic i crític per debatre el 9è Fòrum Barcelona Clàssica, moderat per Aina Vega. Al llarg de la història de l'art s'ha perseguit un ideal de Bellesa que fins a Kant ha estat àmpliament consensuat. Al segle XIX totes les arts comencen a anar més enllà i explorar nous camins cap a la lletjor. La famosa Bellesa medusea inunda des de Colleridge a Hölderlin i en música, les dissonàncies comencen a ser acceptades i les formes es comencen a desintegrar, fins arribar a un segle XX on el soroll s'apodera de l'aspectre sonor. Per què acceptem un quadre abstracte però en canvi ens molesta certa música conemporània? Farem un recorregut des de Plató fins Lyotard per explicar les sensacions que ens produeix la música bella -i la no tan bella.