L'activitat traductora i editorial de l'Associació Wagneriana de Barcelona. Les partitures catalanes de Lohengrin,
Die Meistersinger von Nürnberg, Tannhäuser, Tristan und Isolde i Parsifal (1906-1929)
-Ignacio Ferrer González-
https://ddd.uab.cat/record/
ACTA DE LA JUNTA I ASSEMBLEA DE SOCIS - TEMPORADA 2023-2024
El dia 22 de maig de 2024 a les 18:30h es va reunir en Junta a la seu del CLUB WAGNER Barcelona els integrants de la mateixa:
Manel Bertran com a President
Jaume Graell com a Vicepresident
Joan Balsells com a tresorer
Raimon Garcia i Axel Ruis com a Vocals convidats
Excusen la seva presència la Vocal Aina Vega i la Secretària Alba Espargaró
En primer lloc es procedeix a la renovació de la Junta Directiva, repetint en el càrrec Manel Bertran com a President, Jaume Graell com a Vicepresident, Joan Balsells com a Tresorer, Raimon Garcia i Axel Ruis com a Vocals convidats i Alba Espargaró com a Secretària.
Aina Vega cessa com a Vocal i s’incorpora en el seu lloc un nou soci: Ignacio Ferrer.
Llegida i aprovada l’acta anterior, es dóna pas als punts de l’ordre del dia.
La recepció de les òperes de Wagner al Liceu
Una aproximació a la premsa musical barcelonina (1981-2004)
Treball de Final de Grau
Nom: Laia Pratdesaba Gasol
NIUB: 20041442
Tutor: Jaume Radigales
Curs: 2021-22
‘’Señor Wagner:
[...] Ante todo, quiero decirle que le debo
el mayor gozo musical que jamás haya experimentado.’’
-Charles Baudelaire
LAS ÓPERAS DE RICHARD WAGNER
A TRAVÉS DE SUS
MEJORES DIRECTORES
VOL.XII
HANS KNAPPERTSBUSCH
“EL GUARDIAN DEL GRIAL”
-EL PODER EMOCIONAL DE PARSIFAL EN LA INTERPRETACIÓN-
El estilo del director
Los primeros estudios que realizó Knappertsbuch fueron desde pequeño a los 10 años, estudió violín y trompeta, y a los 12 ya dirigía a la orquesta de su escuela. Acabados los estudios de primaria, fue a Bonn a licenciarse en Filosofía, que llego a cursar el doctorando. Su tesis doctoral, no defendida, era sobre el personaje de Kundry del Parsifal.
Estudió principalmente con el profesor Steinbach en la Hochschule (Universidad de música y danza de Colonia), una de las mayores de Europa y la segunda más antigua de Alemania. La verdad es que fue expulsado por su indisciplina y por su ineptitud a la dirección orquestal (¿?). De grandes suspensos surgen los mejores aprobados, piénsese en el ejemplo de Einstein.
Pero su formación y aptitud sería algo más cuando, en los veranos de 1909 a 1914, fue asistente de los directores en Bayreuth de Hans Ritter y Sigfried Wagner, pero centrándonos en su estilo de dirección vamos a señalar sus características.
LA ESTÉTICA DE ARTHUR SCHOPENHAUER EN 'TRISTAN UND ISOLDE'
Egusquiza, R. (1910). Tristán e Isolda (La muerte). [pintura]. Museo de Bellas Artes de Bilbao.
Nombre: Laia Pratdesaba Gasol
NIUB: 2001442
Asignatura: Història de l'Estètica en Època Moderna i Contemporània
Profesora: Nuria Peist