CWLogoV1 negro 500

Dimecres 9 GENER 19h -Els tres rols de la dona a la música
La dona pot participar de la creació musical a tres nivells: com a intèrpret (solista, vocalista, instrumentista), com a directora o com a compositora. El primer està assumit des de fa temps, i fins i tot sembla que el propi caràcter sexista de la publicitat les afavoreixi en aquest sentit. Com a directores, ara mateix està sorgint una certa conscienciació, tant entre els músics com entre el públic. Però com a compositores, sembla que ni tan sols se les troba a faltar. És gravíssim el fet que cada cop que s’anuncia una nova temporada musical amb una presència nul·la o, com a molt, simbòlica de compositores,  no esclata cap polèmica. Mentre hi hagi dones solistes sembla que la quota ja està coberta. Com és això? Està relacionat amb el conservadorisme dels programadors (la major part de dones compositores les trobem a partir del segle XX), o bé també té a veure amb el poder associat a cada un d’aquests rols?  Una intèrpret, en el fons, segueix ordres. Una directora les dona, però està sotmesa a la voluntat de l'autor . En canvi, una compositora seria l’autoritat màxima respecte la seva obra.
Carme Portacelli, Raquel García-Tomàs, María Hinojosa, Beatriz Fernández, Helena Bayo

PROGRAMACIÓ 2n Trimestre
CLUB WAGNER i FÒRUM BARCELONA CLÀSSICA

Us comuniquem la programació del proper trimestre perquè pugueu agendar-vos els esdeveniments. Presentem tant les conferències i visions del Club Wagner com el programa de debat Fòrum Barcelona Clàssica, que té lloc també al Club Wagner. Aquest trimestre, les activitats del Club seran en dilluns a les 19h i les del fòrum un dimecres al mes a les 19h també. Esperem que disfruteu!

El pròxim dilluns dia 17 a les 19h i com ampliació de la magnifica conferència sobre Nietzsche i Wagner a càrrec del filòsof Xavier Vega, el Club Wagner ha preparat un vídeo de 1h 40’, amb moments extrets del film Wagner del director Toni Palmer que ens mostren la citada relació entre els dos genis.

El film, interpretat magníficament per Richard Burton com a Wagner, Vanessa Redgrave com a Cósima i Ronald Pickup com a Nietzsche és històricament molt complert i sobretot, els moments musicals de l’obra de Wagner, estan perfectament encaixats en el decurs de la pel·lícula.

Us desitgem unes BONES FESTES!!!